Laika posmā no 2021. gada 1. jūnija līdz 2021. gada 30. novembrim apkalpots 241 klients pakalpojuma nodrošināšanā iesaistīti 2 sociālie darbinieki un vidēji 10 sociālie mentori. Norādītajā periodā palīdzība tika sniegta 99 sievietēm, 142 vīriešiem. Proporcionāli tas ir ļoti līdzīgs sieviešu un vīriešu skaitam visos LSK pakalpojuma sniegšanas posmos.
Kopumā klienti nākuši no 21 valsts, visvairāk no Irākas (90), Afganistānas (59) , Baltkrievijas (25) , Azerbaidžānas (15), Kolumbijas (6), kā arī no tādām valstīm kā Kuba, Krievija, un bijušajām Padomju Savienības republikām. Šis periods, atšķirībā, no iepriekšējiem, atšķīrās ar to, ka ļoti īsā laika posmā tika izdoti PMLP lēmumi par Afganistānas un Baltkrievijas pilsoņiem (1-2 mēneši). Šajā periodā nebija neviena no Eiropas Savienības pārvietošanas programmas ietvaros pārvietotajiem patvēruma meklētājiem no citām valstīm.
Perioda laikā klientiem tika sniegts psihoemocionāls atbalsts, atbalsts krīzes pārvarēšanā, jo īpaši klientiem, kas ieradās no Afganistānas ASV karaspēka izvešana no Afganistānas izraisīja bēgļu krīzi) un Irākas ( Baltkrievijas politiskās rīcības konsekvences dēļ). Sociālie darbinieki un sociālie mentori sniedza atbalstu klientiem savas kompetences robežās, papildus piesaistot LSK humānās palīdzības punktus, lai nodrošinātu šos patvēruma meklētājus ar siltajām drēbēm un apaviem rudens mēnešos.
Tāpat regulāri klienti tika apjautāti par savu veselības stāvokli un iespēju saņemt laicīgi medicīnisko palīdzību. Pārējā perioda pārskata laikā klienti tika informēti par viņu tiesībām, pienākumiem un pieejamiem pakalpojumiem, tika sniegta palīdzība dzīves vietas atrašanā, nodrošināta saziņa ar institūcijām, nodrošinātas pamatvajadzības un klienta interešu pārstāvēšana institūcijās, sniegta palīdzība dokumentu noformēšanā un palīdzība ikdienas prasmju apgūšanā.
Lai nodrošinātu patvēruma meklētāju un personu ar bēgļa vai alternatīvo statusu pilnvērtīgu sociālekonomisko iekļaušanos Latvijas sabiedrībā, tiek sastādīts katra klienta sociālekonomiskais iekļaušanas plāns, ko izstrādā sociālais darbinieks kopīgi ar klientu, vienojoties par veicamajiem uzdevumiem un sasniedzamajiem mērķiem. Plānu sastāda indivīdam, pārim vai ģimenei.
Perioda laikā:
- Tika slēgtas 142 klientu lietas.
- Patstāvīgi no valsts izbrauca 109 klienti, pārsvarā Irākas pilsoņi.
- 24 klienti klienti brīvprātīgi vai piespiedu kārtā atgriezušies vai atgriezti savā mītnes zemē.
- Atteicās sadarboties – 7 klienti.
Atšķirībā no iepriekšējā perioda bija daudz klientu, kas izmantoja LSK pakalpojumus (apģērba sagādi vai konsultācijas), bet nevēlējās kļūt par klientiem, pārsvarā Irākas pilsoņi.
Aicinām iepazīties ar pilno LSK starpposmu ziņojumu par pakalpojuma sniegšanu no 2021. gada 1. jūnija līdz 2021. gada 30. novembrim.
Sociālā darbinieka un sociālā mentora pakalpojums patvēruma meklētājiem un personām ar bēgļa vai alternatīvo statusu tiek nodrošināts Sabiedrības integrācijas fonda īstenotā Eiropas Sociālā fonda projekta “Dažādības veicināšana” (Nr. 9.1.4.4./16/I/001) ietvaros. Finansējums 85% apmērā piešķirts no Eiropas Sociālā fonda un 15% finansē Latvijas valsts.
Kontaktinformācija:
Gundega Rupenheite Biedrības “Latvijas Sarkanais Krusts” Projekta vadītāja Tālr. 28379100 e-pasts: gundega.rupenheite@redcross.lv |
Karīna Dzene Projekta ieviešanas vienības programmas koordinatore Tālr. 29249232 e-pasts: karina.dzene@sif.gov.lv |