Noslēgusies labdarības kampaņa #Ziedomeitenēm, kuru jau otro reizi kopīgi “Always” zīmola ražotājs “Procter & Gamble” sadarbībā ar biedrību “Latvijas Sarkanais Krusts” (LSK) un uzņēmumu “Sanitex”.
Labdarības akcijā “Always #ZiedoMeitenēm” skolas vecuma jaunietēm visā Latvijā, kurām finansiālu iemeslu dēļ menstruāciju dienās nav pieejamas higiēnas preces, saziedots vairāk nekā 206 000 higiēnisko pakešu!
“Procter & Gamble” veiktais pētījums atklāj, ka sesto daļu Latvijas meiteņu skārusi situācija, kad finansiālu apsvērumu dēļ viņām nav iespējas iegādāties higiēnas produktus.
Ar simbolisku foto momentu akcijas noslēgumā piedalījās akcijas organizatori no Procter &Gamble Latvija, Sanitex, LSK, kā arī akcijas vēstnese BetaBeidz.
Šogad, pateicoties akcijas vēstnešu aicinājumam sociālajos tīklos un iespējai piedalīties produktu ziedošanā ar “like” un “share”, bija vērojama ļoti liela publikas iesaiste kampaņā – cilvēki aktīvi atbalstīja akcijas ierakstus sociālo tīklu “Instagram”, “Twitter” un “Facebook” vietnēs. Pie atbalstītāju ierakstiem saskaitīti kopumā vairāk nekā 37 600 “like” un 24 400 “comment”/“retweet” – par katru no tiem ražotājs ziedojumam pievieno 1 paketi, tādējādi kopējo ziedojumu palielinot par 62 000 vienību.
“Biedrības “Latvijas Sarkanais Krusts” vārdā sakām paldies ikvienam iedzīvotājam, kuri palīdzēja piepildīt šīs akcijas mērķi atbalstīt trūcīgo un mazdnorošināto ģimeņu jaunās sievietes, kuras finansiālu apstākļu dēļ nevar atļauties iegādāties higiēnas produktus! Šāds līdzcilvēku atbalsts, iesaiste un sirsnība ir nenovērtējama atbildīgas un līdzjūtīgas sabiedrības veidošanā, ” atzīst LSK Starptautisko un sabiedrisko attiecību programmas vadītāja, kampaņas koordinatore Agnese Trofimova.
Kampaņas “Always #ZiedoMeitenēm” vēstnese, interneta personība, satura veidotāja Beta Beidz saka: “Visvairāk man ir gandarījums redzēt, cik priecīgi piedalīties bija cilvēki. Informācijas telpā, kas pārsvarā sliecas uz tumšo, garlaicīgo un neapmierinātības pusi, ir ļoti atsvaidzinoši atcerēties, ka cilvēki grib darīt labu, ja vien viņiem tiek dota iespēja.”
Eksperti uzsver, ka higiēnas precēm jābūt plašāk pieejamām gan skolas vecuma meitenēm, gan citur sabiedriskās vietās un mēnešreižu tēmai jānoņem tabu pieskaņa.
Psiholoģe Kristīne Balode uzsver, ka pat tām sievietēm, kuras var pretendēt uz perfektu cikliskumu, mēdz gadīties pārsteiguma brīži: “Mēs katra esam piedzīvojušas, ka stresa, ēšanas paradumu izmaiņu dēļ u. tml. mēnešreizes var sākties ārpus gaidītā laika. Un lielākoties arī pieaugušām sievietēm ir kauns pat draudzenei palūgt paketi.” Vienlaikus psiholoģe norāda, ka ir mazs procents sieviešu, kuras ir pašapzinīgas un nekautrējas par to, kas viņas ir: “Lielākoties sievietes ir ievainojamas, jo nesaņem vajadzīgo atbalstu.”
“Meitenēm no nelabvēlīgām ģimenēm trūkst pat elementāru higiēnas iemaņu, viņas ir bailīgas, kautrīgas. Finanšu trūkuma dēļ meitenes mēdz nostaigāt visu dienu ar vienu paketi. Turklāt, ja pakešu ir nepietiekami vai nav vispār, meitene mēnešreižu dēļ paliek mājās, kavējot skolu pat vairākas dienas,” situāciju Latvijā ieskicē ginekoloģe Anna Krumpāne.
Vēlreiz pateicamies visiem akcijas atbalstītājiem – gan sadarbības partneriem, gan ekspertiem, gan daudziem atbalstītājiem sociālajos tīklos!
Fotogrāfijās redzami:
- Agnese Trofimova, LSK Starptautisko un sabiedrisko attiecību programmas vadītāja, un Andris Kikusts, Humānās palīdzības programmas vadītājs,
- BetaBeidz, kampaņas vēstnese, interneta personība, satura veidotāja
- Ilze Māliņa , Sanitex, P&G produktu tirdzniecības vadītāja
- Deniss Korotkevics, Vecākais P&G kategoriju vadītājs Baltijā