Kā vēsta Procter &Gamble veiktais pētījums par higiēnas pakešu pieejamību Latvijā, vismaz 15% meiteņu jeb 1 no 6 meitenēm ir kavējusi skolu, jo nav varējusi iegādāties higiēnas paketes ģimenes finansiālo apstākļu dēļ.
“Lai arī cik tas skumji neliktos, bet arī mūsdienās Latvijā joprojām ir šāda situācija lielam skaitam meiteņu. Nav pieļaujams, ka tāda, būtībā pašsaprotama, lieta kā paketes vai tamponi kavē meiteni apmeklēt skolu, pasākumus un normāli iekļauties sabiedrībā. Pusaudzim ir svarīgi iederēties. Higiēnas paketei būtu jābūt tik pat pieejamai meiteņu tualetēs skolā kā tualetes papīram. Mēnešreizes ir dabiska ikmēneša parādība un sievišķības apliecinājums, nevis kaut kas stresu un izolāciju radošs,” uzsver Ieva Baurovska, Bērnu klīniskā universitātes slimnīca ginekoloģe.
Saskaņā ar jaunākajiem statistikas datiem, Latvijā trūcīgo un maznodrošināto skaits ir vismaz 50 000, to skaitā ir arī jaunas sievietes, kuras ikdienā nevar atļauties iegādāties higiēnas preces.
Ar mērķi atbalstīt meitenes visā Latvijā, kurām finansiālu iemeslu dēļ nav pieejamas higiēnas preces, “Always” sadarbībā ar biedrību “Latvijas Sarkanais Krusts” (LSK) un uzņēmumu “Sanitex” jau otro reizi īsteno labdarības akciju #ZiedoMeitenēm.
Kampaņā aicināts iesaistīties ikviens interesents – laikā no 7. septembra līdz 20. oktobrim par katru iegādāto “Always” iepakojumu, tiks ziedotas higiēniskās paketes šim labdarības mērķim. Akcijā var iesaistīties arī ar ierakstu savā Instagram kontā, ierakstam pievienojot 2 tēmturus – #Always #Ziedomeitenēm. Arī par katru šo ierakstu, ražotājs pievienos ziedojumu. Plašāka informācija par kampaņu – www.alwaysziedomeitenem.lv
Akcijas ietvaros saziedotos higiēnas produktus meitenēm no mazturīgām ģimenēm visā Latvijā nogādās Latvijas Sarkanais Krusts, izmantojot palīdzības sniegšanas tīklu caur reģionālajām komitejām. Akcijas organizatori paredz, ka tiks saziedoti vairāk kā 200 000 šo higiēnas produktu.
“2020. gadā īstenotās kampaņas Always #ZiedoMeitenēm laikā tika saziedotas vairāk kā 210 000 higiēniskās paketes, ko Latvijas Sarkanais Krusts nogādāja jaunietēm Latvijas reģionos. Tas parādīja, ka mūsu sabiedrībai piemīt empātija un vēlme palīdzēt līdzcilvēkiem, kuriem klājas grūtāk. Tomēr vēl aizvien Latvijā trūcīgo un maznodrošināto skaits ir ļoti liels, tostarp arī jaunas sievietes, kuras ikdienā nevar atļauties iegādāties higiēnas preces. Tas nozīmē, ka līdzcilvēku atbalsts ir nepieciešams arī šodien,” uzsver Uldis Līkops, biedrības “Latvijas Sarkanais Krusts” ģenerālsekretārs.
“Es gribu dzīvot sabiedrībā, kur jaunas meitenes nekautrējas no mēnešreizēm, it kā tas būtu kaut kas kaunpilns vai slēpjams. Man prieks būt daļai no šīs labdarības kampaņas ne tikai tāpēc, ka varu palīdzēt meitenēm, kurām nav paveicies sociālā slāņa “loterijā”, bet arī tāpēc, ka varu publiski runāt par mēnešreizēm. Par šo tēmu būtu jārunā ne tikai sabiedrībā zināmām personām, bet ikvienai sievietei,” pauž kampaņas Always #ZiedoMeitenēm vēstnese, interneta personība, satura veidotāja Beta Beidz.
Kampaņas ietvaros notiks arī labdarības sporta treniņš veselības treneres Nikas Lindes vadībā un vairākas ekspertu diskusijas. Plašāka informācija par labdarības akciju un to, kā ikviens var iesaistīties, lasāma arī kampaņas Facebook lapā!
Ar ziedojuma nodošanu noslēdz šī gada akciju Always #Ziedomeitenēm
Noslēgusies labdarības kampaņa #Ziedomeitenēm, kuru jau otro reizi kopīgi organizēja “Always” sadarbībā ar biedrību “Latvijas Sarkanais Krusts” (LSK) un uzņēmumu “Sanitex”.
Vairāk kā 206 tūkstoši higiēnisko pakešu – jeb kopā vairāk kā 9 paletes ar Always kastēm – ir nogādātas uz LSK noliktavu, lai jau drīzumā tās nogādātu tālāk meitenēm visā Latvijā!
Ar simbolisku foto momentu akcijas noslēgumā piedalījās akcijas organizatori no Procter &Gamble Latvija, Sanitex, LSK, kā arī akcijas vēstnese BetaBeidz.
Īpašs paldies visiem sociālo tīklu akcijas atbalstītājiem, kuri akcijai pievienoja 62 000 pakešu! Pateicoties akcijas vēstnešu aicinājumam sociālajos tīklos un iespējai piedalīties produktu ziedošanā ar “like” (“patīk”) un “share” (“dalīties”), cilvēki ļoti aktīvi atbalstīja akcijas ierakstus “Instagram”, “Twitter” un “Facebook” vietnēs.
Kopumā fiksēti vairāk nekā 37 600 “patīk” un 24 400 komentāri pie ierakstiem un to pārpublicēšana – un par katru no tiem ražotājs ziedojumam pievienojis 1 paketi, tādējādi kopējo ziedojumu palielinot par 62 000 vienību.
“Biedrības “Latvijas Sarkanais Krusts” vārdā sakām paldies ikvienam iedzīvotājam, kuri palīdzēja piepildīt šīs akcijas mērķi atbalstīt trūcīgo un mazdnorošināto ģimeņu jaunās sievietes, kuras finansiālu apstākļu dēļ nevar atļauties iegādāties higiēnas produktus! Šāds līdzcilvēku atbalsts, iesaiste un sirsnība ir nenovērtējama atbildīgas un līdzjūtīgas sabiedrības veidošanā, ” atzīst LSK Starptautisko un sabiedrisko attiecību programmas vadītāja, kampaņas koordinatore Agnese Trofimova.
Vēlreiz pateicamies visiem akcijas atbalstītājiem – gan sadarbības partneriem, gan ekspertiem, gan daudziem atbalstītājiem sociālajos tīklos!
Fotogrāfijās redzami:
- Agnese Trofimova, LSK Starptautisko un sabiedrisko attiecību programmas vadītāja, un Andris Kikusts, Humānās palīdzības programmas vadītājs,
- BetaBeidz, kampaņas vēstnese, interneta personība, satura veidotāja
- Ilze Māliņa , Sanitex, P&G produktu tirdzniecības vadītāja
- Deniss Korotkevics, Vecākais P&G kategoriju vadītājs Baltijā